lauantai 6. lokakuuta 2012

Lankataivas


Seinäjoen käsityömessujen aikaan myös Kauhavan Kangasaitassa on markkinapäivät. Olen tilannut sieltä lankoja ja kuteita nettikaupan kautta, mutta paikan päällä en ole koskaan aikaisemmin käynyt. Kun kauppa nyt oli lauantainakin vähän myöhempään auki, lähdin tutustumaan. Ja voi huh... kun pääsin kauppaan sisälle, en oikeasti ensin tiennyt, olisinko itkenyt vai nauranut, joka tapauksessa olin varma että olen kuollut ja päässyt taivaaseen. Kertakaikkisen upea paikka! 

Olin etukäteen katsonut poistomyyntipuolelta kiinnostavia tuotteita, mutta valitettavasti paljon niistä oli jo myyty loppuun. Muutama pussi sekoitelankoja pääsi silti mukaan. 
  • 5 kg mustaa Mini-ontelokudetta (ei kuvassa) josta on tarkoitus neuloa tai virkata Niinalle ja Teemulle rahin päällinen. Riittänee lisäksi johonkin koriinkin, tai tyynynpäälliseen.
  • 2 kg vedenvihreää Esteri-ontelokudetta - tuleva vessan matto
  • yhteensä 1,5 kg kolmea eri väriä Esito Huopanen -lankaa Penrose-peitteeseen
  • kolme puolen kilon pussia sekoitelankoja
  • 600 g puola Esito-virkkuulankaa, upeaa väriä ei voinut vastustaa, eiköhän sille käyttötarkoitus löydy.
  • kahdet neliön malliset, puiset sukkapuikot. Otin koot 3,5 ja 4, olisi ehkä kannattanut ottaa isompi kokoero. Nelosilla aion aloittaa sitä Penrosea. Jonkun käyttäjän mukaan neliöpuikoilla käsialasta tulee jonkin verran tiukempaa, ei haittaisi minua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti